Sunday, October 28, 2012

How it's made: episodul L I R A (2)

Unde ramasesem?

A, la "Pasul 3: O desenez!", cu toate implicatiile si complicatiile pe care curajosul strigat de actiune le aduce unei bate la desen ca mine.

Si-am sarit la urmatorul pas, ala care mie-mi cam place, ca-s mai carcotitoare si despicatoare de fire in paispe:

Pasul 4: O descompun!

Cum vine asta? Ca doar n-oi lasa sarma sa putrezeasca, sau, si mai rau, desenul care cu sudoarea fruntii si cu lacrimi de sange s-a nascut!!!
Noap: iau liniile si numar cate sunt, cat de lungi sunt, cat mi-ar trebui ca si rezerva. Si fac un soi de inventar.

De exemplu, pentru lira din desen, care are cam 5 cm inaltime si 3,5 cm la baza mi-ar trebui:

  • o bucata de sarma mai tzapana (a se citi fie mai groasa, die mai tare) care sa reprezinte conturul lirei = cca 16 cm
  • pentru gat cam 2,5 cm de sarma nici moale nici tare, nici groasa si nici subtire (un 0,6 sau 0,8 se potrivesc)
  • pentru corzi cca 15 cm de sarma subtire de modelaj (0,3)

care bineinteles ca se inmultesc cu 2, caci doua urechi are mai tot omul.

Si ajungem la . . .

Pasul 5:  Pune mana si indoaie :)

Deci abia acum m-am apucat cu adevarat de treaba, pana acum am masurat si-am numarat, si-am pregatit, sarme si clesti si schite si mai stiu eu ce dracovenii!

Bun, pai incep cu conturul, fac shpirala la un cap, o fac si la celalalt, incerc sa le pozitionez putin decalat (ca'n desenul meu), in imit pe cat posibil forma lirei.


Prinde "gatul", ala de 2,5 cm pe care am uitat sa-l tai, si realizez ca e cam golasa lira mea, deci decid sa schimb planul si sa rasucesc sarma de 0,8 cm pe aproape tot conturul.
Ma gandesc ca n-are ce sa strice, caci are in felul asta mai mult suport si sarma de modelaj cu care voi face coardele...

Pasul 6: Umplutura!

Am ajuns la sarma de modelaj, coardele in cazul lieri mele. Pe care le petrec dublu, am grija sa intru mereu prin spate si sa ies prin fata (sau invers, insa mereu la fel ca sa nu arate prea suie).

Ma opresc cand simt ca e cam gata.

Pasul 7: Agatatorile si proba

Ei, in pasul asta nu e complicat, insa e cu surpize: de exemplu, fix in cazul lirei surpriza a fost sa nu-mi iasa asa de bine cum imi imaginam. Deci voi mai incerca. Pe masura ce voi mai incerca, complezet si pasii cu poze relevante.

Pups!





No comments:

Post a Comment